Priser
Frugt.dk leverer udelukkende til B2B.

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms.


Ændringer
Frugtbestillinger og ændringer til leveringer om mandagen skal være Frugt.dk i hænde senest onsdag kl. 16.00.
Bestillinger og ændringer til levering om onsdagen skal være Frugt.dk i hænde senest mandag kl. 12.00.


Levering
Frugt.dk leverer frugtordninger til virksomheder i hele Danmark, ekskl. ikke-brofaste øer. Dog leveres der til Bornholm om mandagen.

Der tilføjes leveringsomkostninger på kr. 59,00 pr. levering pr. leveringsadresse.

Varer afleveres centralt, typisk i receptionen, vareindleveringen eller inden for hoveddøren. Her skal tomme kurve og andet returgods også placeres til afhentning af chaufføren.

Omdeling:
Omdeling kan arrangeres efter behov. Et omdelingstillæg på kr. 30,00 pr. leveringssted tilføjes.

Privatleveringer:
Buketter og gaver til privatadresser har en leveringsomkostning på kr. 100,00 pr. privat leveringsadresse.


Andre forhold

  • Leveringstidspunkter: kl. 7.00 – 14.00 på alle hverdage.

  • Ved forgæves levering hæfter køberen selv for leverancen.

  • Frugt.dk forbeholder sig retten til at fakturere kr. 30,00 pr. manglende eller mistet kurv.


Prisreguleringer
Frugt.dk forbeholder sig retten til prisregulering i overensstemmelse med gældende dansk lovgivning.


Betalingsbetingelser
Netto 8 dage.
Abonnementsfakturering sker bagud den sidste hverdag i hver måned.

Ved forsinket betaling tilskriver Frugt.dk renter fra forfaldsdatoen svarende til referencesatsen med et tillæg på 7 % p.a. Frugt.dk forbeholder sig ret til forudfakturering i særlige tilfælde, f.eks. ved køb af kildevand på palle.

Ved forsinket betaling er Frugt.dk berettiget til at ophæve aftalen uden varsel og kræve erstatning for tab, herunder det aftalte vederlag og afholdte omkostninger, for en periode svarende til opsigelsesvarslet.


Reklamationsret
Reklamationer skal indsendes samme dag til frugt@frugt.dk.


Opsigelse af frugt-abonnement
Abonnementsaftalen kan opsiges med én uges varsel af begge parter. Opsigelse skal ske skriftligt via mail.


Nøgler/adgangskort
Køber kan udlevere det nødvendige antal nøgler/adgangskort mod kvittering. Disse opbevares sikkert af Frugt.dk i et pengeskab, og chaufføren får kun udleveret nøgler/adgangskort ved planlagte leveringer.


Klagemuligheder
Hvis køber ønsker at klage over Frugt.dk’s håndtering af en reklamation eller fortrydelsessituation, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk


Forbehold
Der tages forbehold for eventuelt udsolgte varer.


Force Majeure
Ved force majeure suspenderes Frugt.dk’s forpligtelse i henhold til aftalen. Force majeure omfatter bl.a.: naturkatastrofer, krig, regeringsindgreb, import- eller eksportrestriktioner, strejke, lockout, brand, oversvømmelse, forsyningsmangel og epidemi.

Hvis en force majeure-situation ikke ophører inden for rimelig tid, har begge parter ret til at ophæve aftalen.


Tvister
Tvister, der opstår i forbindelse med kundeordrer eller lignende, afgøres efter dansk rets almindelige regler og behandles ved de ordinære domstole i henhold til dansk rets værnetingsregler.